1,3 MIL

det blev inte 7 km för mig idag. jag var inte trött när jag var i mål så utan att stanna så rundade jag bara parkeringen och sprang ett varv till. konstigt nog så var jag inte så trött efter 1,3 mil heller. jag hade nog klarat 2 mil idag utan problem. jag vet inte riktigt vad det är med mig nu, men hur som helst så är jag väldigt nöjd över den motivation som jag har till träning och annat.
motivation är något som inte alla har från början, många måste bygga upp den med tiden. här är lite träningstips.
  • sätt upp mål i din träning och fullfölj dem
  • sätt upp mål för vad du vill uppnå
  • för dig som ska börja träna så räcker det med några gånger i veckan. många gör felet att de tränar varje dag och när det har gått några få veckor så lägger de ner träningen för att det inte gav några resultat
  • ha tålamod. resultaten syns inte direkt
  • skaffa en kompis att träna med. det blir mycket roligare när man t.ex. gymmar. jag föredrar däremot att springa själv för att jag lätt kan bli lite stressad annars. men det här är olika från person till person
  • ät både före och direkt efter träning
  • planera upp ungefär vilka dagar du ska träna på, regelbunden träning är det bästa
torsdagskvällen i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0