OPERATION

FAN VAD ONT

ANNA

igår gjorde jag och anna pizza och kollade på black sheep. kvällen slutade med att hon hängde med mig hem för att kolla på bridesmaids och sova. nu är vi nyvakna och ska äta frukost!

VISKAN

idag åkte jag och johnny till borås, mest för att fördriva tiden lite. nu ska jag träffa anna!!

FREDAG

igår var vi några tjejer hos hanna som grillade och drack. efter det drog vi till johan och spenderade resten av kvällen där. riktigt kul!!

GÅRDAGEN

igår umgicks jag med idah hela dagen. vi lunchade på format tillsammans med mamma, pappa och andrea. jag fick även på mig mina nya skor från italien. de är de ända skorna jag kan gå i just nu. riktiga mirakelskor. på kvällen åkte vi till borås och åt kvällsmat på granada. det blir mycket restaurang nu när vädret är så fint!

SUSHI

i fredags träffade jag mysan, moa och lisa för att äta sushi. jag blev glatt överraskad när jag såg att sushibaren här i ulricehamn hade inside out! riktigt bra var det i vilket fall som helst. och riktigt bra var det också att få träffa kompisarna igen.

24/7

idag åkte jag, idah, johnny och hundarna till mormor och morfar. där fikade vi och visade upp lilla ella som förresten inte ens är liten längre. hon har blivit nästan dubbelt så stor på bara en vecka. resten av dagen har bestått av altanhäng med massa mat, jordgubbar och glass tillsammans med idah.

BÄSTA VÄNNER FÖR ALLTID

ONSDAG

igårkväll var idah, ingela, bernard och annie här. ella och bernard lekte i trädgården och de funkade jättebra tillsammans, som tur var! ella tuffar till sig rejält när hon umgås med honom.

TRÖSKELTRÄNING

nu på morgonen har jag och ella haft tröskelträning. problemet är att hon kan följa efter mig när jag går nu, men inte över vissa trösklar. hon klarar av tröskeln till köket, och det har hon gjort sen hon kom hit. tröskeln till mitt rum har däremot varit en stor utmaning. imorse fick jag lyfta över frambenen så att hon fick gå över själv med bakbenen och så höll vi på. nu gick hon för första gången över hela tröskeln själv. så duktig liten tjej. jag har också nu på morgonen offrat mitt nattlinne som en tuggleksak till henne eftersom alla leksaker hon har är lite för stora ännu. bättre det än att hon biter sönder sladdar och annat farligt!

PINK GLASSES

från marknaden i laigueglia.

SKOR FM

nya skor från francesco milano. köpta i italien.

ELLA PÅ FILM

inomhus vågar inte ella ta sig någonstans utan att någon bär henne. men ute i trädgården blir hon helgalen.

MARKNADS-SHOPPING

ett svart och ett brunt. från marknaden i laigueglia.

SOVSTÄLLNINGAR

när jag vaknade imorse hittade jag ella liggandes med huvudet under min kudde. hon är så liten att nästan hela hon försvann bland alla täcken och kuddar.

OPERATION

nu ska jag ner till vårdcentralen och operera tån igen. eller jag hoppas iallafall att jag får en tid idag för jag kan inte gå längre. mest orolig är jag över ella som ska vara själv hemma med pappa. hon klarar sig inte länge utan mig innan hon börjar tjuta och pipa.

ELLA

igårkväll kom vi hem från italien och idag åkte jag och pappa 100 mil till för att hämta ella. jag köpte henne när jag var i italien. vi stannade på lite rastplatser på vägen hem för att ella skulle få kissa och äta lite, men jag kan inte gå ifrån henne en meter innan hon börjar pipa. nu är hon i bustagen och drar i mitt täcke. jag hörde henne skälla lite för första gången precis just nu! godingen. på första bilden ser ni en present till ella från mamma.

STROSA RUNT

laigueglia är den mysigaste staden att gå runt i. alla byggnader är så gamla och charmiga. dessutom är det marknad varje fredag och söndag. det är lite mysigt det också.

RESTAURANGER

vi åt på restaurang nästan varje kväll och det var hur underbart som helst. ingenting slår italiens mat. musslor, spaghetti, panna cotta, fritto misto. och deras pizza, den är verkligen helt gudomlig! vi saknade maten redan dagen då vi åkte därifrån.

PÅ STRANDEN

vi var på stranden varje dag. där fiskade vi krabbor, åt lunch i baren, solade osv... det var mellan 25-30 grader helsol varje dag under de två veckorna vi var där. bättre kan det inte bli!

FOTBOLLS-EM ITALIEN VS SPANIEN

när finalen ägde rum satte vi oss på il pirata, en av våra favoritrestauranger i laigueglia. där hade de satt upp två storbildsskärmar så att vi kunde se matchen. tråkigt nog förlorade italien, men det var ändå en rolig upplevelse.

I LÄGENHETEN

vissa kvällar stannade vi hemma i lägenheten på kvällarna. då åt vi pizza eller carbonara och massvis med nutella. det är standard för mig när vi befinner oss i laigueglia. varje kväll, vare sig vi ätit ute eller hemma så spelade vi kort ute på vår enormt stora altan.

RESAN TILL LAIGUEGLIA

vi bilade ner till tyskland där vi hamnade på en knepig liten restaurang för att äta varsin schnitzel. vi sov där över natten och fortsatte sedan resan till laigueglia morgonen därpå. såklart stannade vi för att göra snöbollar i schweiz.