JULKALENDERN 2011

årets julkalender heter "tjuvarnas jul" och utspelar sig på 1900-talet. den handlar om tjuvligan klappnapparna som ska stjäla varuhusets pengar. kurre är stadens vassaste ficktjuv och på julaftons morgon blir han oväntat förälder till sin okända dotter. hur ska det nu gå att vara förälder och samtidigt medverka i tjuvligans verksamhet.

det här hittade jag om årets julkalender. jag tycker att de sista julkalendrarna har varit ganska dåliga faktiskt så jag hoppas att den här kanske kan vara något som iallafall är lite värt att titta på. jag tycker att det är så mysigt att sitta och äta frukost på morgonen i december med julkalendern på samtidigt. kommer ni inte ihåg hur bra julkalendrar det var förr. julens hjältar, när karusellerna sover, ronny och julia, dieselråttor och sjömansmöss, mysteriet på greveholm.. jag har också sett att mysteriet på greveholm 2 blir julkalendern 1012




Kommentarer
Postat av: moa

så mysigt!! längtar redan tills vårt julbakande, puss

2011-10-23 @ 21:33:50
URL: http://moaemelisalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0